Saturday, August 13, 2011

aku tidak mengerti.

mcm mane kite nak tahu yang mungkin hati kite da berubah or something yg berkaitan dengan perasaan kita mcm da tak ade untuk seseorang. pernah x korang rase mcm ni. korang da lame knal dgn seseorg ni. lpas tu bile da lame siket, korang mcm dah tak ade pape perasaan dgn dye. mungkin sebab korang da tawar hati dgn dia or maybe jugak dia ade buat salah dgn korang, 

tapi bg aku, aku da tahu nk cakap mcm mane dah, sumpah aku sayang, tapi, aku tak pasti sama ada dia pun sayang aku jugak. yes, mulut memang mudah nak tuturkan kata2 or madah2 yang boleh cairkan hati orang, tapi kita tak nampak hati diye mcm mane kan? and then aku rase mcm ade sumthing yang berlaku sebenarnye di luar sane. tak berani nak menyatakannya, kerana tak ade bukti yg kukuh nak letakkan kesalahan itu terhadap dirinya. kerna aku masih syg kat dia. 

walau da masok 6 bulan lebih kami mengenali hati budi masing2, dia seakan-akan tidak memahami, pada mulanya memang aku akui kami mmang sering kali bergaaduh, tapi, sejak akhir2 ini. da tak ade nak gaduh2, tapi perasaan lain pulak yang timbul. perasaan syak wasangka datang menerjah dlm kepala otak aku. dan menyuruh sel2 otak aku untuk berfikir bahawa dia sedang menipu aku. tapi boleh percaya ke? itu persoalannya. aku masih lg tak jumpe jawapannya smpai sekarang. 

dan, 
dimana harus aku cari jawapan. di dalam hati? dalam hati dia? sama ada dia masih perlukan aku lg?
adakah dia masih ingat aku disini? 
adakah dia masih sayang pada aku?
adakah dia masih ingat janji2 nya?
adakah dia masih ingat kenangan antara kami berdua?
adakah dia masih ingat setiap pertemuan kami?
adakah dia masih ingat bahawa aku sayang pdanya?
ya, somebody will said, 
sayang pada Allah, Rasul, dan seterusnya ibu, dan ayah, kemudian family.
pasti punye. bukan tidak perdulikan mereka dan yang Maha Esa. 
tapi ini adalah perasaan aku. yang sedang bergolak. 
perasaan aku yang sedang tidak menentu. 
yang sedang berada di bawah paras sedar mungkin. 

untuk pengetahuan. aku masih perlukan dan masih sayangkan dia.
tapi apa gunanya bila aku hanya bertepuk sebelah tangan. sebab
tepuk sebelah tangan takkan berbunyi. 
unless kalau korang hentak tangan korang kat meja.
memang la ade bunyi kan. haha. 

yeah, we had a fight last night. 
terrible fight. 
may him remain calm. 
i dont want to disturb him
let him go free. 

farewell my dear. 
050211 - 110811
in memories.
ALWAYS.

hee. time kaseh sudi membace. ;)

No comments:

Post a Comment